سفارش تبلیغ
صبا ویژن






















تب محبت

توجه به اسطوره ها و الگوها در تمام اقوام وملل وجود داره، حالا میخوام براتون از بهترین الگوها از زبان امیر فصاحت وبیان، بگم؛

 برای تو کافی است که راه و رسم زندگی پیامبر اسلام(صلی الله علیه واله) را اطاعت نمایی،از دنیا چندان نخورد که دهان را پر کند، وشکمش از همه خالی تر بود، دنیا را به او نشان دادند اما نپذیرفت، چون برده ساده می نشست، بادست خود کفش خود را وصله می زد...

 به خدا سوگند! حضرت موسی (علیه السلام) جز قرص نانی که گرسنگی را برطرف سازد چیز دیگری نخواست، زیرا موسی (علیه السلام) از سبزیجات می خورد، تا انجا ه بر اثر لاغری و اب شدن گوشت بدن، سبزی گیاه از پشت پرده شکم او اشکار بود.

 و اگر می خواهی سومی را، حضرت داود (علیه السلام) صاحب نی های نوازنده و خواننده بهشتیان را الگوی خود سازی، که با هنر دستان خود از لیف خرما زنبیل می بافت و از همنشینان خود می پرسید چه کسی از شما این زنبیل را می فروشد؟ و با بهای ان به خوردن نان جویی قناعت می کرد.

 و اگر خواهی از عیسی بن مریم (علیه السلام) بگویم ، که سنگ را بالش خود قرار داد، لباس پشمی خشن به تن می کرد ، و نان خشک می خورد، نان خورشت او گرسنگی و چراغش در شب نور ماه و پناهگاه زمستان او شرق و غرب زمین بود، مالی نداشت تا او را سرگرم سازد ، فرزندی نداشت تا او را خوار و ذلیل نماید.


نوشته شده در چهارشنبه 89/6/17ساعت 10:9 عصر توسط مژده نظرات ( ) |


Design By : Pichak