سفارش تبلیغ
صبا ویژن






















تب محبت

توجه به اسطوره ها و الگوها در تمام اقوام وملل وجود داره، حالا میخوام براتون از بهترین الگوها از زبان امیر فصاحت وبیان، بگم؛

 برای تو کافی است که راه و رسم زندگی پیامبر اسلام(صلی الله علیه واله) را اطاعت نمایی،از دنیا چندان نخورد که دهان را پر کند، وشکمش از همه خالی تر بود، دنیا را به او نشان دادند اما نپذیرفت، چون برده ساده می نشست، بادست خود کفش خود را وصله می زد...

 به خدا سوگند! حضرت موسی (علیه السلام) جز قرص نانی که گرسنگی را برطرف سازد چیز دیگری نخواست، زیرا موسی (علیه السلام) از سبزیجات می خورد، تا انجا ه بر اثر لاغری و اب شدن گوشت بدن، سبزی گیاه از پشت پرده شکم او اشکار بود.

 و اگر می خواهی سومی را، حضرت داود (علیه السلام) صاحب نی های نوازنده و خواننده بهشتیان را الگوی خود سازی، که با هنر دستان خود از لیف خرما زنبیل می بافت و از همنشینان خود می پرسید چه کسی از شما این زنبیل را می فروشد؟ و با بهای ان به خوردن نان جویی قناعت می کرد.

 و اگر خواهی از عیسی بن مریم (علیه السلام) بگویم ، که سنگ را بالش خود قرار داد، لباس پشمی خشن به تن می کرد ، و نان خشک می خورد، نان خورشت او گرسنگی و چراغش در شب نور ماه و پناهگاه زمستان او شرق و غرب زمین بود، مالی نداشت تا او را سرگرم سازد ، فرزندی نداشت تا او را خوار و ذلیل نماید.


نوشته شده در چهارشنبه 89/6/17ساعت 10:9 عصر توسط مژده نظرات ( ) |

امرو ز یک سپتامبر ، دهم شهریور ، بیست ویکم رمضان است،بر طبق ماه قمری یعنی ماه رمضان، امروز روز وفات یوشع بن نون جانشین حضرت موسی ، شهادت حضرت علی جانشین حضرت محمد و عرو ج حضرت عیسی است.

اندر باب عروج حضرت عیسی دو نظریه وجود داره؛

یکی میگه، وی را می خواستن به صلیب بکشن که به جای او اشتباهی دیگری رو به صلیب کشیدن و عیسی که درود خدا بر او باد به لطف و قدرت خداوندی به اسمان عروج کرد و الانم زنده هست و روزی باز خواهد گشت..

نظریه دیگه میگه که ، حضرت عیسی خود خدا بود که به خاطر کفاره گناهان ادمی و اشتی وی با خدا به زمین اومد و رنج کشید تا انسان نجات پیدا کنه..

_ من نظر دوم رو نمی تونم هضم کنم.. مگه خدا که این قدر فداکاره، نمی تونست همین طوری گناه بندگان رو ببخشه برا چی برای نجات بندگان از عذاب خودش، خودش رو تو رنج انداخت؟

اخه یکی به من بگه چطوری یک موجود نامحدود در غالب یه موجود محدود ظهور پیدا کرد ؟

 تازه یکی دیگه یه شکری خورده ، یه گناهی کرده ، این رسم کجاست ،   انصافه دیگری بار گناهش رو بکشه؟

راستی تو این مدت که خدا مشغول پروژه نجات بود چه کسی اون بالا به جایش خدایی می کرد؟


نوشته شده در چهارشنبه 89/6/10ساعت 10:51 عصر توسط مژده نظرات ( ) |

تقدیمی از طرف مژده به موج وبلاگی گلدختر:

گل دختر منو یاد یه خاطره شیرین که ازدوستی شنیده بودم انداخت؛

 در زمینی که تیکه ای از بهشته با صحن و سرایی سفید، پراز نور وعطر عاشقی به اسم مسجدالحرام بودم که یه خانم با وقار باحجاب منو به طرف خودش جذب کرد – به خاطر سبک پوشش، مثل شیعه ها بود- خودمو به کنارش رسوندم ..با لبخندی کنارش نشستم، حالا مونده بودم چطوری سر صحبت رو باهاش باز کنم، یاد سیب سرخی که تو کیفم بود افتادم ..بهش تعارف کردم ..با کمی مکث ازم گرفت، نگاه گرمی کرد وگفت:tank you

به پوشش اشاره کردم وگفتم: مسلمان؟ شیعه؟

گفت:no! مسیحی...

انگار که منتظر بود کسی ازش سوال کنه، با شور و هیجان شروع به صحبت کرد، با انگلیسی شکسته بسته ای که بلد بودم یه چیزایی فهمیدم؛

از تجربه هاش گفت ، از اینکه که موقع پوشیده بودن بیشتر احساس ارزشمندی وامنیت داشته ، و دیگه اینکه حجاب دراقوام گذ شته هم بوده واختصاص به قوم ومکتب خاصی نداره . از علاقه ا ش به راهبه ها، پوشش  زیبا وکاملشون که شکل زیبا ومعصومانه ای به اونها میبخشه ، و حالا اومده بود اونجا تا با مسلمونها که برای حجاب اهمیت ویژه ای قائلند بیشتر اشنا بشه.....

کاترین درست می گفت حجاب اختصاص به گروهی خاص نداره؛ حتی در کتاب مقدس هم حکم حجاب اومده:

نامه اول پولس حواری به تیموتاؤس 8:2-10

نامه اول پولس به قرنتیان 5:11-6/13-15

نامه اول پطرس3:5-5...

حالا با همه اینها صاحبان خرد خودشو ن قضاوت کنن، ایا...پذیرفتن حجاب برا مسلمونا و تشخیص کاربرد درست اون  این قدر سخته؟؟؟ اونم شیعه!!!

  

 


نوشته شده در یکشنبه 89/6/7ساعت 12:38 عصر توسط مژده نظرات ( ) |

خبر نه چندان داغ از سفر پاپ بندیک شانز دهم به انگلیس :

هزینه این سفر عالیجناب 4/27میلیون پوند تمام شد که واتیکان تصمیم گرفت با فروش بلیطهای30 یورویی به مردم این هزینه را تامین کنند، تازه قراره این موضوع به صورت قانون تصو یب بشه، بله دیگه مردم برای دیدار رهبر جامعه دینیشون هم باید هزینه بپردازن ،اما این جانشینان حضرت  عیسی مثل اینکه منش حضرت عیسی یادشون رفته که با این بحران اقتصادی که دامان غرب رو گرفته یه همچین هزینه هایی رو صرف میکنن...!



اما مطلب جالبی از ایت الله خامنه ای رهبر جامعه اسلامی :

ایشون اینقدر در مصرف هزینه های دولتی دقت داره که سفرهای شخصی رو با هواپیمای عمومی و هزینه ی شخصی انجام میده، حتی اجازه استفاده از غذایی رو که با هزینه دولت تهیه شده به فرزندش نمیده ...چه برسه به صرف هزینه های گزاف وتحمیل ان به مردم ...




نوشته شده در سه شنبه 89/6/2ساعت 11:32 صبح توسط مژده نظرات ( ) |


Design By : Pichak